fredag, mars 10, 2017

Nattliga äventyr

Vaknade kl 00:30 inatt av att det bankade på dörren.
 
Reaktion: Låg kvar i sängen, drog en djup suck (kände hur det rosslade i halsen och snoret rann) och satte mig upp för att kolla om utelampan lyste. Grandman som bodde här förut tyckte tydligen det var helnajs med en MEGA strålkastare till lampa ovanför ytterdörren. Den lyser varje gång något rör sig på utsidan och jag brukar kalla det "ljuset till pärleporten".

Första tanke: "Jahapp, VAD GÖR JAG NU?" 

Andra tanke: Lillbrorsans slagträ han gjorde på slöjden i lågstadiet lutar mot bokhyllan i vardagsrummet. Jobbigt att vardagsrummet är strax brevid dörren...Men jag är ju snabb. Nemas problemas, dit hinner jag. Frågan e bara, ska jag slå personen med ett slagträ?? Känns ganska...våldsamt. *ser ett blodigt slagträ framför mig*. Hell no!

Tredje tanke: Vem som än behagar att besöka mig mitt i natten kommer att ha ett helvete med att få upp ytterdörren. Varför? 1. Min ytterdörr suger. 2. Den är skitsvår att öppna MED nyckel. 3. Mina kompisar brukar få be mig öppna dörren när de vill åka hem.

Reaktion: Ljuset till pärleporten lyser inte och jag ligger kvar i sängen och väntar att någon ska banka igen. Inget ljud. Får världens hostattack och förbannar den ev. person som bankat på dörren. I don´t give a shit i vad som händer anymore. Stiger upp. Kikar ut genom köksfönstret och ser nada. Slurpar i mig hostmedicin direkt från flaskan. Fancy.

Fjärde tanke: OM det skulle va en knarkare som vill råna mig så skulle den stackaren råka på en riktig flopp. Liksom. Hostmedicin. Och inte ens en triangel på flaskan! Duact tabletterna är ju förvisso receptbelagda...Och så har jag ju också Mycomust brustabletter. Riktigt tunga grejer.

Femte tanke: Näh. Nu går jag back to sleep. Förmodligen bara snö som föll från taket OCH skulle det ha varit en person i nöd så skulle personen bankat fler gånger. Om personen inte ligger död på trappan imorgon? Shitty situation.

Tack o gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.