torsdag, mars 09, 2017

En grön booster

Smoothien får en riktigt
snygg grön färg!
Spana in denna gröna killersmoothie jag startade dagen med i tisdags! Hittade receptet på Denice blogg , så det är verkligen hon som ska ha all credit för smoothien! Kan medge att jag var lite skeptisk till en början, men yummie vad god den blev! Ingefäran och gurkan ger en frisk smak och så står BCAA:n (aminosyra) för det söta. Jag använder Amino Magic med äppelsmak och den smaken passade som pricken över i:et! Tycker smoothien passar bra som en liten grön vitaminkick till resten av frukosten, när du behöver lite extra boost! Tycker dock den är alldeles för energifattig för att kunna räknas som en egen "riktig måltid", om ni förstår vad jag menar?

HÄR hittar ni Denice orginalrecept, medan jag valt att minska ingefäran aningen i receptet ni ser på bilden. Ingefära har ju en ganska kraftig brännande smak, så det lönar sig att testa hur mycket man vill ha i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och skriv en trevlig kommentar! Kommentaren syns dock inte förrän jag godkänt den.